Akademia aktywności II – ciekawi kultury



Alfabiznes Wojciech Elszyn
 realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich
Akademia Aktywności II – ciekawi kultury.

Projekt dofinansowany w ramach Programu Grantowego Wdrażanie Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność dla powiatu nakielskiego przez Lokalną Grupę Działania Stowarzyszenie „Partnerstwo dla Krajny i Pałuk”

O projekcie

Projekt Akademia Aktywności II – ciekawi kultury to dofinansowane ze środków Unii Europejskiej działania, polegające na organizacji i przeprowadzeniu działań zmierzających do zwiększenia aktywności społecznej mieszkańców gminy Szubin wymagających wsparcia w codziennym funkcjonowaniu. Celem projektu jest pobudzanie aktywności mieszkańców gminy Szubin (osób wymagających wsparcia w codziennym funkcjonowaniu), służącej włączeniu społecznemu poprzez realizację działań o charakterze integracyjnym, zdrowotnym oraz psychospołecznym w ramach Akademii Aktywności II. Jej zadaniem jest ponadto wspieranie uczestników projektu w przezwyciężaniu bierności społecznej oraz przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób na co dzień żyjących w środowisku narażonym na różne wykluczenia. Projekt będzie realizowany od 2 listopada 2020 do 31 lipca 2021 roku. Dokładne dni i godziny pracy Akademii podamy do publicznej wiadomości po dokonaniu szczegółowych ustaleń w zakresie dostępności sal na potrzeby funkcjonowania Akademii.

W ramach Akademii przewidujemy kilka typów zajęć dla jej uczestników. Są to w szczególności:

  • wsparcie psychologiczne, opierające się na zajęciach grupowych oraz indywidualnych (szerzej o wsparciu psychologicznym można przeczytać TUTAJ),
  • zajęcia związane z rozwojem zainteresowań (szerzej o oferowanych zajęciach można przeczytać TUTAJ),
  • wsparcie prozdrowotne (szerzej o oferowanych zajęciach można przeczytać TUTAJ),
  • wyjazdy edukacyjno-integracyjne (szerzej o wyjazdach można przeczytać TUTAJ).


By poznać szczegóły rekrutacji do projektu, kliknij TUTAJ.

Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do zgłoszenia chęci udziału w projekcie.
Uczestnictwo w Akademii jest całkowicie bezpłatne.

Przewidywane rezultaty:integracja ze społeczeństwem, zniwelowanie problemu osamotnienia i wycofania z życia społecznego,wzrost sprawności intelektualnej i fizycznej,poprawa samodzielności w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego,rozwój własnych pasji czy zainteresowań,wzrost umiejętności rozwiązywania problemów związanych np. z samotnością, wiekiem, dolegliwościami wynikającymi ze złego stanu zdrowia czy utratą pełnej samodzielności.

Projekt zakłada udział 10 osób. Przewiduje się, że u 6 uczestników wzrośnie aktywność społeczna.

Realizacja projektu została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Osi priorytetowej 11. Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność Działanie 11.1 Włączenie społeczne na obszarach objętych LSR Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.

Całkowity budżet projektu: 52 865,00zł,
Środki z Europejskiego Funduszu Społecznego: 50 000,00 zł, co stanowi 94,58% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu objętego grantem,
Wkład własny beneficjenta: 2 865,00 zł, co stanowi 5,42% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu objętego grantem.

Zainteresowania

Działanie 1 – Język angielski
Celem zajęć jest doskonalenie sprawności intelektualnej uczestników projektu – osób z problemami w codziennym funkcjonowaniu. Dzięki zajęciom z języka angielskiego uczestnicy będą motywowani do wysiłku umysłowego, a aktywność umysłowa sprawi, że będą efektywniej funkcjonować w społeczeństwie, a także będzie chronić przed stagnacją umysłową i innymi chorobami takimi jak Alzheimer czy otępienie umysłowe. Znajomość podstaw języka angielskiego sprawi, że to, co jest łatwe dla młodszego pokolenia, stanie się dostępne i osiągalne również dla osób starszych, dzięki czemu zacierać się będzie poczucie braku pewności siebie i niskiej samooceny. Uczenie się w grupie będzie okazją do poznania innych osób oraz poszukiwania nowych pasji, działanie z innymi uczestnikami projektu sprawi, iż osoby starsze będą czuły się częścią większej społeczności, co wykluczy poczucie osamotnienia i wykluczenia. Zajęcia języka angielskiego będą miały charakter kursu podstawowego.
Łącznie 27 godzin zajęć, tj. 18 spotkań po 1,5h każde.

Działanie 2 – Florystyka
Celem zajęć jest kreatywne spędzanie czasu w grupie, rozwijanie umiejętności manualnych oraz pomoc w rozwijaniu nowych pasji. Umiejętność dekorowania kwiatami stołów, układanie bukietów wzmocni poczucie wyjątkowości osób z problemami w codziennym funkcjonowaniu oraz bycia potrzebnym, poprzez wzbogacenie różnego rodzaju uroczystości własnoręcznie zrobionymi dekoracjami. Ponadto ćwiczenia manualne, z jakimi wiąże się realizacja zajęć, przyczynią się do zwiększenia sprawności fizycznej wykorzystywanej na co dzień przy zadaniach wymagających precyzji i cierpliwości, takich jak nawlekanie igły, wiązanie sznurowadeł, cerowanie, szycie itp. Planowanie aranżacji z kwiatów mobilizować będzie osoby starsze do podjęcia wysiłku intelektualnego, dzięki czemu uczestnicy zajęć będą aktywni umysłowo, co z kolei pomoże w przeciwdziałaniu rozwojowi chorób takich jak demencja czy Alzheimer.
Łącznie 15 godzin zajęć, tj. 5 spotkań po 3h każde.

Działanie 3 – Trening pamięci
Celem zajęć jest aktywizacja umysłowa uczestników projektu, gdyż pamięć w pewnym wieku słabnie, a wraz z nią słabną zdolności poznawcze mózgu – dotyczy to szczególnie uczestników projektu w bardziej zaawansowanym wieku, dla których szczególnie dedykowany jest projekt (kryteria punktowane w rekrutacji). To w pamięci gromadzona jest wiedza potrzebna do wykonywania nawet tak prostych czynności, jak ubieranie się czy utrzymanie higieny. Pamięć pozwala także komunikować się z innymi ludźmi, wyrażać swoje poglądy czy podejmować decyzje. Dzięki treningowi pamięci uczestnicy projektu będą mogli poznać techniki ćwiczenia mózgu tak, by ich zdolność zapamiętywania pozostała na odpowiednim poziomie i by uczestnicy nie mieli problemów z pamięcią w codziennym funkcjonowaniu, np. pamiętali o zażywaniu przepisanych przez lekarza leków, pamiętali o terminie wizyty lekarskiej, o postawionym na gazie garnku itd., ale także, aby możliwym było zapobieganie rozwojowi zaniku pamięci i demencji, które często wykluczają z życia w społeczeństwie.
Łącznie 30 godzin zajęć, tj. 20 spotkań po 1,5h każde.

Wsparcie prozdrowotne

Działanie 4 – Fizjoterapia
Celem zajęć jest podniesienie sprawności fizycznej uczestników projektu, którzy często odczuwają pogorszenie stanu zdrowia – po pierwsze z powodu rozwijających się chorób przewlekłych, zesztywnienia mięśni, a także ze względu na spadającą wraz z wiekiem zdolność regeneracji organizmu. Dzięki fachowej pomocy fizjoterapeuty uczestnik projektu stanie się sprawniejszy fizycznie, dzięki czemu codzienne czynności takie jak ubranie się, wyjście po zakupy, poranna i wieczorna toaleta nie będą sprawiały kłopotów. Odpowiednio dobrane ćwiczenia pomogą w walce z chorobami, uśmierzą ból wywołany długotrwałymi dolegliwościami oraz będą zapobiegały rozwojowi chorób. Co więcej zajęcia grupowe umożliwiają interakcję uczestników, poznanie aktywności fizycznych, które wykonywać można z drugą osobą, dzięki czemu uczestnicy projektu będą zaangażowani w kooperację, a poznane ćwiczenia wykonywać będą mogli, angażując domowników czy innych członków społeczności lokalnej już po zakończonym projekcie.
26 godzin zajęć, tj. 13 spotkań po 2h każde.

Działanie 5 – Taniec
Celem zajęć jest wzmocnienie mięśni uczestników oraz wzmocnienie ich kondycji i koordynacji ruchowej niezbędnych w codziennym, prawidłowym funkcjonowaniu. Aktywność ruchowa to także forma terapii i środek antydepresyjny, który będzie służył zmotywowaniu osoby potrzebującej wsparcia w codziennym funkcjonowaniu do wyjścia z domu i działania w zespole. Taniec poprawi samopoczucie, będzie sposobem na oderwanie się od kłopotów dnia codziennego, będzie sprzyjał wydzielaniu endorfin, które są hormonami szczęścia, dlatego też posłuży jako metoda radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania chorobom o podłożu psychicznym. Dzięki aktywności ruchowej, zwiększą się siły witalne i chęć budowania więzi z lokalnym środowiskiem. W dwóch ostatnich spotkaniach (2 x 2 godz) będą mogli uczestniczyć także zainteresowani mieszkańcy obszaru LSR spoza grupy docelowej, tj. nie będący uczestnikami projektu. Celem wspólnych zajęć będzie integracja osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym z lokalnym środowiskiem. Ponadto wspólne zajęcia zaangażują członków lokalnej społeczności do działań na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym. Dzięki takim zajęciom uczestnicy projektu będą mieli okazję, by zaprezentować zdobyte w trakcie projektu umiejętności, a przedstawiciele społeczności lokalnej będą mieli okazję, by bliżej poznać problemy, z którymi na co dzień borykają się uczestnicy projektu – osoby mające problemy w samodzielnym funkcjonowaniu. Spotkanie będzie okazja do wspólnej zabawy, integracji, ruchu. Przewidziane jest uczestnictwo dodatkowo min. 15 osób w każdym z tych 2 spotkań.
Łącznie 12 godzin zajęć, tj. 6 spotkań po 2h każde.

Działanie 6 – Pilates
Celem zajęć jest rozciągnięcie i wzmocnienie mięśni uczestników, zwiększenie elastyczności ciała oraz poprawa kondycji i koordynacji ruchowej niezbędnych w codziennym, prawidłowym funkcjonowaniu. Aktywność ruchowa to także forma terapii i środek antydepresyjny, który będzie służył zmotywowaniu osoby potrzebującej wsparcia w codziennym funkcjonowaniu do wyjścia z domu i działania w zespole. Celem zajęć jest także aktywizacja uczestników projektu, zmobilizowanie ich do ruchu i działania w grupie. Zajęcia mają na celu pokazanie, iż w grupie łatwiej zmobilizować się do aktywności, a wspólne działanie daje dużo satysfakcji. Dzięki zajęciom uczestnicy projektu będą mieli możliwość popracować nad kondycją, co pomoże w poprawie wydolności układu krążenia. Dzięki aktywności ruchowej, zwiększą się siły witalne i chęć budowania więzi z lokalnym środowiskiem.
Łącznie 20 godzin zajęć, tj. 10 spotkań po 2h każde.

Wsparcie psychologiczne

Działanie 7 – Indywidualne spotkanie z psychologiem
Celem spotkania jest pomoc osobie z problemami w codziennym funkcjonowaniu, mająca na celu, podniesienie pewności siebie uczestników, pomoc w zrozumieniu ich roli i wartości w życiu rodzinnym i społecznym, wskazanie sposobów radzenia sobie z problemami wynikającymi z utraty zdrowia oraz z wiekiem i utratą pełnej samodzielności a także sposobów radzenia sobie ze stresem. Dzięki zdobytej wiedzy i poradom specjalisty psychologa uczestnicy projektu będą lepiej rozumieli znaczenie aktywnego życia w społeczeństwie, szczególnie w społeczności lokalnej. Wsparcie psychologa pomoże pokonać bariery i lęki, z którymi borykają się na co dzień, np. brak wiary we własne siły, brak woli do działania, niechęć do kontaktów z innymi osobami itd. Spotkanie z psychologiem będzie pierwszą formą wsparcia uczestników w projekcie.
Łącznie 40 godzin zajęć, tj. 4 spotkania po 1h każde dla każdego uczestnika.

Działanie 8 – Grupowe spotkanie z psychologiem
Celem spotkań jest podniesienie aktywności społecznej uczestników projektu, poprzez pomoc w zmaganiu się z problemami dnia codziennego, chorobami, utratą pełnej samodzielności, zakończeniem pracy zawodowej, poczuciem bycia zbędnym – co szczególnie ważne w odniesieniu do promowanej grupy docelowej projektu – osób starszych. Zajęcia z psychologiem dostarczą uczestnikom motywacji do bycia aktywnym w lokalnej społeczności, otwarcia się na kontakty z innymi ludźmi. Pozwolą im na wypracowanie umiejętności komunikacyjnych, pracy w grupie i zwiększenie świadomości, że są wokół nich osoby w podobnej sytuacji, które dobrze rozumieją ich problemy i są w stanie pomóc sobie nawzajem. Celem zajęć jest także uwrażliwienie na to, by nie przypisywać ludziom stereotypowych ról ze względu na płeć.
Łącznie 15 godzin zajęć, tj. 6 spotkań po 2,5h każde.

Wyjazdy

Działanie 9 – Wyjazdy edukacyjno-integracyjne
w tym:

Wyjazd do Teatru Wilama Horzycy (1 dzień)
Celem wyjazdu jest integracja osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu oraz pokazanie im, że w niewielkiej odległości od ich miejsca zamieszkania istnieją miejsca kultury, które warto od czasu do czasu odwiedzić. W trakcie wyjazdu uczestnicy projektu będą mieli możliwość spędzenia czasu w grupie, rozmowy, podzielenia się swoimi pasjami i radościami, a także wzajemnego wspierania się. Wnioskodawca zaplanował wyjście do lokalnej kawiarni, gdzie uczestnicy będą mogli zapomnieć o codziennych problemach, a także doświadczyć życia w pełni. Uczestnicy projektu wezmą udział w przedstawieniu teatralnym, jakie aktualnie będzie wystawiane w znanym i cenionym za profesjonalizm Teatrze im. Wilama Horzycy. Dzięki temu uczestnicy projektu będą mogli doświadczyć przeżycia estetycznego i uwrażliwić się na doświadczenia emocjonalne. W ramach wyjazdu zapewniony zostanie transport, bilety wstępu do teatru, poczęstunek w kawiarni,
obiad.

Wyjazd do Opery Nova (1 dzień)
Celem wyjazdu jest integracja osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu oraz pokazanie im, że w niewielkiej odległości od ich miejsca zamieszkania istnieją miejsca kultury, które warto od czasu do czasu odwiedzić. W trakcie wyjazdu uczestnicy projektu będą mieli możliwość spędzenia czasu w grupie, rozmowy, podzielenia się swoimi pasjami i radościami, a także wzajemnego wspierania się. Wyjazd do Bydgoszczy będzie miał także walor edukacyjny: między innymi uczestnicy zwiedzą zrewitalizowaną Wyspę Młyńską oraz zapoznają się z ogólnodostępną twórczością malarzy, których dzieła wraz z opisami dostępne są na terenie Wyspy Młyńskiej i Placu Teatralnego. Uczestnicy projektu przespacerują się po historycznej części miasta. Wyjazd stanie się także okazją do wspólnego wyjścia do lokalnej kawiarni, gdzie uczestnicy będą mogli zapomnieć o codziennych problemach. Po zwiedzaniu miasta uczestnicy projektu wezmą udział w przedstawieniu operowym (opera/operetka/balet/musical – wg aktualnego na czas wyjazdu repertuaru), jakie aktualnie będzie wystawiane w znanej i cenionej za profesjonalizm Operze Nova. Dzięki temu uczestnicy projektu będą mogli doświadczyć przeżycia estetycznego i uwrażliwić się na doświadczenia emocjonalne. W ramach wyjazdu zapewniony zostanie transport, bilety wstępu do opery, poczęstunek w kawiarni.

Wyjazd do Szafarni (1 dzień)
Celem wyjazdu jest integracja osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu oraz pokazanie im, że w niewielkiej odległości od ich miejsca zamieszkania istnieją miejsca związane z kulturą wysoką, które warto odwiedzać. W trakcie wyjazdu uczestnicy projektu będą mieli możliwość spędzenia czasu w grupie, rozmowy, podzielenia się swoimi pasjami i radościami, a także wzajemnego wspierania się. Odwiedzenie miejsca związanego historycznie z najwybitniejszym polskim kompozytorem będzie także okazją do odkrycia walorów edukacyjnych regionu. Uczestnicy zwiedzą między innymi pałacyk w Szafarni oraz znajdujące się w nim muzeum (wraz z przewodnikiem). Będą także mieli możliwość wysłuchania audycji muzycznej, co pozwoli im obcować i uwrażliwić się na muzykę klasyczną, dostrzec, że poza zwykłą egzystencją, w życiu powinny znajdować się także chwile na doświadczanie piękna. Uczestnicy będą mieli także czas na to, by pospacerować po przylegającym do pałacyku parku i w otoczeniu przyrody i historii zapomnieć o codziennych problemach. Podczas wizyty w Szafarni będą mieli także okazję do wspólnego wyjścia do zlokalizowanej w pałacu kawiarni i przy kawałku ciasta lub lodach i kawie dostrzec, jak przyjemne może być aktywne życie. Dzięki wyjazdowi uczestnicy projektu będą mogli doświadczyć przeżyć estetycznych i uwrażliwić się na doświadczenia emocjonalne. W ramach wyjazdu zapewniony zostanie transport, bilety wstępu do muzeum, przewodnik, audycja muzyczna, poczęstunek (kawa i ciasto lub lody w kawiarni), obiad.

Wyjazd nad Zalew Koronowski/Bory Tucholskie (3 dni)
Celem wyjazdu jest integracja osób z problemami w codziennym funkcjonowaniu, stworzenie okazji do spędzenia czasu w grupie, rozmowy, nawiązania nowych znajomości. Wspólne spędzenie trzech dni, wspólne aktywności zasymilują uczestników projektu z ich lokalnym środowiskiem, sprawią, że osoby te poznają nowych ludzi lub poznają lepiej tych, których już znają, a z którymi mieli ograniczony kontakt. Przebywanie na świeżym powietrzu, w otoczeniu lasu, udział w zajęciach prozdrowotnych. np. joga na świeżym powietrzu, zajęcia nordic-walking lub podobne, zmobilizuje uczestników wyjazdu do spacerów i innych aktywności służących poprawie stanu zdrowia. Trzy dni będą sprzyjały nawiązaniu bliższych kontaktów, podzieleniu się swoimi troskami i otrzymaniu wsparcia, zainicjowaniu ewentualnych wspólnych działań lokalnych. W ramach wyjazdu odbędą się warsztaty z przedstawicielami lokalnej kultury (np. twórcy lub osoby kultywujące dziedzictwo historyczno-kulturowe regionu), dzięki któremu uczestnicy projektu będą mieli okazję, by porównać kulturę i tradycję własnego regionu z kulturą i tradycją lokalną. Będzie to także szansa na nawiązanie nowych znajomości i wymianę doświadczeń. Zorganizowana zostanie także wycieczka integracyjno-krajoznawcza – rejs łodzią po Zalewie Koronowskim /rejs po jeziorze w Borach Tucholskich – która sprawi, iż uczestnicy projektu przekonają się, iż w pobliżu ich miejsca zamieszkania znajdują się obszary atrakcyjne pod względem turystyczno-rekreacyjnym, co stanie się impulsem do zwiększenia ich własnej aktywności i zmobilizuje do alternatywnego spędzania wolnego czasu. Czas wolny w trakcie wyjazdu zostanie spożytkowany na aktywną integrację uczestników wyjazdu. W ramach wyjazdu zostanie zapewniony transport, noclegi w standardzie pensjonatowym, całodniowe wyżywienie (3 posiłki +
deser/podwieczorek), program animacyjny i program prozdrowotny.

Rekrutacja

Kołaczkowo, 02.11.2020 roku

Rekrutacja do projektu będzie odbywała się na terenie gminy Szubin. By przystąpić do projektu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy, złożyć go w biurze projektu lub w trakcie/po spotkaniu informacyjnym, lub za pomocą poczty tradycyjnej (decyduje data wpływu do biura) – patrz zakładka KONTAKT i przejść proces rekrutacji, który opisany został poniżej. Wnioskodawca (ze względu na specyfikę
beneficjentów ostatecznych) oferuje też wsparcie w dostarczaniu formularzy, nawet poprzez osobiste odwiedzenie zainteresowanych, między innymi po to, by zapobiec wykluczeniu osób niepełnosprawnych i starszych, czy nie mających dostępu do internetu. W takich przypadkach za termin wpłynięcia dokumentacji zgłoszeniowej uważa się termin jej odebrania przez koordynatora lub wnioskodawcę od kandydata. Formularz zgłoszeniowy znajduje się w zakładce DOKUMENTY.

Rekrutacja podstawowa będzie trwała do 30 listopada 2020. Jeśli w tym czasie nie uda się wyłonić kompletu uczestników, odbędzie się rekrutacja uzupełniająca (do 31 grudnia 2020), dzięki której obsadzone zostaną wolne miejsca w projekcie.

Kryteria rekrutacyjne zostały opisane poniżej.

Kryteria dostępowe/obligatoryjne

Kryterium:Dokument potwierdzający spełnienie kryterium:
zamieszkiwanie uczestnika na obszarze gminy Szubinoświadczenie z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą
spełnianie kryteriów przynależności do grupy zagrożonej ubóstwem lub wykluczeniem społecznym (osoby potrzebującej wsparcia w codziennym funkcjonowaniu)oświadczenie uczestnika (z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą) o przynależności do grupy zagrożonej ubóstwem lub wykluczeniem społecznym (osoby potrzebującej wsparcia w codziennym funkcjonowaniu) lub zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, w przypadku niepełnosprawności wymagane jest orzeczenie o niepełnosprawności
złożenie kompletu dokumentów rekrutacyjnych, podpisanych przez uczestnika lub podpis rodzica/opiekuna prawnego uczestnika niepełnoletniego (i w innych uzasadnionych przypadkach)formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi załącznikami
nieuczestniczenie w innym projekcie objętym grantem w ramach LSR Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenie Partnerstwo dla Krajny i Pałuk do roku 2023oświadczenie z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą

Kryteria dostępowe będą mierzone wg zasady: SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA, a warunkiem kwalifikowalności uczestnika do projektu będzie spełnienie wszystkich kryteriów dostępowych. Jednocześnie o udziale w projekcie będzie decydowała ilość zdobytych w trakcie rekrutacji punktów (kryteria punktowe opisane zostały poniżej), a w przypadku uzyskania przez potencjalnych uczestników tej samej ilości punktów, kolejność zgłoszeń. W pierwszej kolejności zakwalifikowane zostaną osoby wyłonione w trakcie rekrutacji podstawowej, a w przypadku nie skompletowania oczekiwanej liczby uczestników, również kandydaci wyłonieni w rekrutacji uzupełniającej.

Kryteria punktowane

Kryterium:Dokument potwierdzający spełnienie kryterium:
wiek uczestnika równy lub wyższy od 65 lat oraz zamieszkiwanie na terenie wiejskim gminy Szubin – 2 punktyformularz zgłoszeniowy (PESEL) oraz oświadczenie o zamieszkiwaniu z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą
wiek uczestnika równy lub wyższy od 65 lat oraz zamieszkiwanie na obszarze miasta Szubin – 1 punktformularz zgłoszeniowy (PESEL) oraz oświadczenie o zamieszkiwaniu z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą
wiek uczestnika poniżej 65 lat – 0 punktówformularz zgłoszeniowy

W przypadku niemożliwości wyłonienia uczestników z powodu zbyt dużej liczby zgłoszeń lub równej ilości punktów, decydować będzie kolejność złożenia zgłoszeń (osobno rekrutacja
podstawowa i rekrutacja uzupełniająca).
Płeć i niepełnosprawność uczestników nie mają znaczenia, gdyż Grantobiorca zapewnia dostęp i wsparcie, jeśli w projekcie pojawią się osoby niepełnosprawne, a sam projekt w swoich
podstawach jest skierowany do osób obu płci.
Warunkiem zakwalifikowania jest:spełnienie przez uczestnika kryteriów kwalifikowalności uprawniających do udziału w projekcie, potwierdzonych odpowiednim dokumentem urzędowym lub zaświadczeniem lub
oświadczeniem (źródła weryfikacji opisane wyżej),uzyskanie danych o osobie fizycznej, m.in. płeć, status na rynku pracy, wiek, wykształcenie itp.

Dane uczestników projektu będą gromadzone na formularzu zgłoszeniowym, wypełnianym przez kandydatów na etapie zgłaszania chęci udziału w projekcie oraz innych dokumentach rekrutacyjnych. Proces rekrutacji będzie prowadzony zgodnie z zasadą równości szans, płci i niedyskryminacji. Grantobiorca zapewni dostęp do rekrutacji dla osób niepełnosprawnych (i ich asystentów), dla których zaplanuje się dodatkowe udogodnienia niwelujące bariery dostępu do spotkań informacyjnych.

W przypadku, gdy osoba rekrutowana będzie uczestniczyła w innym projekcie EFS dofinansowanym ze środków LSR Stowarzyszenia Partnerstwo dla Krajny i Pałuk, zostanie uznana w niniejszym projekcie za uczestnika niekwalifikowanego, bez względu na fakt spełnienia innych kryteriów dostępu czy punktowanych.

Dokumenty

Poniżej znajdują się podstawowe dokumenty, wymagane w procesie rekrutacji do projektu. By skutecznie wziąć udział w rekrutacji do projektu, należy także przedłożyć komplet dokumentów, potwierdzający spełnienie kryteriów obligatoryjnych oraz kryteriów punktowanych. Szczegółowy opis warunków, jakie powinien spełnić uczestnik oraz opis źródła spełnienia tych warunków (dokumentów, jakie należy przedłożyć wraz z formularzem zgłoszeniowym) znajdują się w zakładce REKRUTACJA.

Dokumenty zgłoszeniowe można pobrać i wypełnić także w biurze projektu w godzinach jego pracy. Szczegóły pracy biura znajdują się w zakładce KONTAKT

Deklaracja uczestnictwa w projekcie oraz formularz zgłoszeniowy –
POBIERZ

Oświadczenie uczestnika projektu w sprawie przetwarzania danych osobowych –
POBIERZ

Wzór umowy z uczestnikiem –
POBIERZ

Oświadczenie o zamieszkiwaniu na terenie gminy Szubin –
POBIERZ

Oświadczenie o przynależności do grupy docelowej (osoby wykluczone i zagrożone wykluczeniem) –
POBIERZ