O projekcie
19 października 2022 r.
Projekt Akademia Aktywności w gminach Sośno i Kamień Krajeński to dofinansowane ze środków Unii Europejskiej działania, polegające na organizacji i przeprowadzeniu działań zmierzających do zwiększenia aktywności społecznej mieszkańców gmin Sośno i Kamień Krajeński wymagających wsparcia w codziennym funkcjonowaniu. Celem projektu jest pobudzanie aktywności mieszkańców wskazanych gmin (osób wymagających wsparcia w codziennym funkcjonowaniu), służącej włączeniu społecznemu poprzez realizację działań o charakterze integracyjnym, zdrowotnym oraz psychospołecznym w ramach Akademii Aktywności. Jej zadaniem jest ponadto wspieranie uczestników projektu w przezwyciężaniu bierności społecznej oraz przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób na co dzień żyjących w środowisku narażonym na różne wykluczenia. Projekt będzie realizowany od października 2022 do 31 marca 2023 roku. Dokładne dni i godziny pracy Akademii podamy do publicznej wiadomości po dokonaniu szczegółowych ustaleń w zakresie dostępności sal na potrzeby funkcjonowania Akademii.
W ramach Akademii zostało przewidzianych kilka typów zajęć dla jej uczestników. Są to w szczególności:
- wsparcie psychologiczne, opierające się na zajęciach grupowych oraz indywidualnych (szerzej o wsparciu psychologicznym można przeczytać TUTAJ),
- zajęcia związane z rozwojem zainteresowań (szerzej o oferowanych zajęciach można przeczytać TUTAJ),
- wsparcie prozdrowotne (szerzej o oferowanych zajęciach można przeczytać TUTAJ),
- wyjazdy edukacyjno-integracyjne (szerzej o wyjazdach można przeczytać TUTAJ),
By poznać szczegóły rekrutacji do projektu, kliknij TUTAJ.
Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do zgłoszenia chęci udziału w projekcie.
Uczestnictwo w Akademii Aktywności jest całkowicie bezpłatne.
Przewidywane rezultaty: - integracja ze społeczeństwem, zniwelowanie problemu osamotnienia i wycofania z życia społecznego,
- wzrost sprawności intelektualnej i fizycznej,
- poprawa samodzielności w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego,
- rozwój własnych pasji czy zainteresowań,
- wzrost umiejętności rozwiązywania problemów związanych np. z samotnością, wiekiem, dolegliwościami wynikającymi ze złego stanu zdrowia czy utratą pełnej samodzielności.
Rozwój zainteresowań
Działanie 1 – Trening pamięci
Celem zajęć jest aktywizacja umysłowa uczestników projektu, gdyż pamięć w pewnym wieku słabnie, a wraz z nią słabną zdolności poznawcze mózgu – dotyczy to szczególnie uczestników projektu w bardziej zaawansowanym wieku, dla których szczególnie dedykowany jest projekt (kryteria punktowane w rekrutacji). To w pamięci gromadzona jest wiedza potrzebna do wykonywania nawet tak prostych czynności, jak ubieranie się czy utrzymanie higieny. Pamięć pozwala także komunikować się z innymi ludźmi, wyrażać swoje poglądy czy podejmować decyzje. Dzięki treningowi pamięci uczestnicy projektu będą mogli poznać techniki ćwiczenia mózgu tak, by ich zdolność zapamiętywania pozostała na odpowiednim poziomie i by uczestnicy nie mieli problemów z pamięcią w codziennym funkcjonowaniu, np. pamiętały o zażywaniu przepisanych przez lekarza leków, pamiętały o terminie wizyty lekarskiej, pamiętały o postawionym na gazie garnku itd., ale także, aby możliwym było zapobieganie rozwojowi zaniku pamięci i demencji, które często wykluczają z życia w społeczeństwie. W kosztach działania poza wynagrodzeniem osoby prowadzącej oraz wynajmu sali uwzględniony został zakup zeszytu zadań do treningu pamięci dla każdego uczestnika. Łącznie 24 godziny zajęć, tj. 6 spotkań po 2h dla każdej z dwóch grup.
Działanie 2 – Język angielski
Celem zajęć jest doskonalenie sprawności intelektualnej uczestników projektu – osób z problemami w codziennym funkcjonowaniu. Dzięki zajęciom z języka angielskiego uczestnicy będą motywowani do wysiłku umysłowego, a aktywność umysłowa sprawi, że będą efektywniej funkcjonować w społeczeństwie, a także będzie chronić przed stagnacją umysłową i innymi chorobami takimi jak Alzheimer czy otępienie umysłowe. Znajomość podstaw języka angielskiego sprawi, że to, co jest łatwe dla młodszego pokolenia, stanie się dostępne i osiągalne również dla osób starszych, dzięki czemu zacierać się będzie poczucie braku pewności siebie i niskiej samooceny. Uczenie się w grupie będzie okazją do poznania innych osób oraz poszukiwania nowych pasji, działanie z innymi uczestnikami projektu sprawi, iż osoby starsze będą czuły się częścią większej społeczności, co wykluczy poczucie osamotnienia i wykluczenia. Zajęcia języka angielskiego będą miały charakter kursu podstawowego. W ramach Działania 2 poza wynagrodzeniem prowadzącego zajęcia oraz kosztem wynajmu sali, w budżecie przewidziano także zakup podręczników do nauki języka angielskiego dla każdego uczestnika zajęć. Łącznie 24 godziny zajęć, tj. 6 spotkań po 2h dla każdej z dwóch grup.
Działanie 3 – Florystyka
Celem zajęć jest kreatywne spędzanie czasu w grupie, rozwijanie umiejętności manualnych oraz pomoc w rozwijaniu nowych pasji. Umiejętność dekorowania kwiatami stołów, układanie bukietów wzmocni poczucie wyjątkowości osób z problemami w codziennym funkcjonowaniu oraz bycia potrzebnym, poprzez wzbogacenie różnego rodzaju uroczystości własnoręcznie zrobionymi dekoracjami. Ponadto ćwiczenia manualne, z jakimi wiąże się realizacji zajęć, przyczynią się do zwiększenia sprawności fizycznej wykorzystywanej na co dzień przy zadaniach wymagających precyzji i cierpliwości, takich jak nawlekanie igły, wiązanie sznurowadeł, cerowanie, szycie itp. Planowanie aranżacji z kwiatów mobilizować będzie osoby starsze do podjęcia wysiłku intelektualnego, dzięki czemu uczestnicy zajęć będą aktywni umysłowo, co z kolei pomoże w przeciwdziałaniu rozwojowi chorób takich jak demencja czy Alzheimer. W kosztach działania poza wynagrodzeniem osoby prowadzącej oraz wynajmu sali uwzględniony został zakup kwiatów oraz materiałów niezbędnych do realizacji zajęć. Łącznie 12 godzin zajęć, tj. 3 spotkania po 2h dla każdej z dwóch grup.
Działanie 4 – Wspólne gotowanie
Celem zajęć jest wzbogacenie wiedzy uczestników na temat nowoczesnych metod gotowania oraz wzrost świadomości dotyczący tego, iż to, co zdrowe, może być również smaczne i np. zmniejszać ryzyko otyłości. Osoby borykające się z problemami w codziennym funkcjonowaniu będą mogli w sposób kreatywny spędzić czas w grupie, integrować się w czasie wspólnego działania, nawiązywać nowe znajomości, odkrywać własne talenty oraz dzielić się uwagami na temat wspólnych aktywności. Zajęcia pomogą rozwijać umiejętności manualne, które osoby z problemami w codziennym funkcjonowaniu wykorzystać mogą w trakcie codziennych czynności takich jak przygotowywanie posiłków. W kosztach działania poza wynagrodzeniem osoby prowadzącej oraz wynajmu sali uwzględniony został zakup produktów spożywczych niezbędnych do realizacji zajęć. Łącznie 8 godziny zajęć, tj. 1 spotkanie trwające 4h dla każdej z dwóch grup.
Wsparcie prozdrowotne
Działanie 1 – Fizjoterapia
Celem zajęć jest podniesienie sprawności fizycznej uczestników projektu, które często odczuwają pogorszenie stanu zdrowia – po pierwsze z powodu rozwijających się chorób przewlekłych, zesztywnienia mięśni, a także ze względu na spadającą wraz z wiekiem zdolność regeneracji organizmu. Dzięki fachowej pomocy fizjoterapeuty uczestnik projektu stanie się sprawniejszy fizycznie, dzięki czemu codzienne czynności takie jak ubranie się, wyjście po zakupy, poranna i wieczorna toaleta nie będą sprawiały kłopotów. Odpowiednio dobrane ćwiczenia pomogą w walce z chorobami, uśmierzą ból wywołany długotrwałymi dolegliwościami oraz będą zapobiegały rozwojowi chorób. Co więcej zajęcia grupowe umożliwiają interakcję uczestników, poznanie aktywności fizycznych, które wykonywać można z drugą osobą, dzięki czemu uczestnicy projektu będą zaangażowani w kooperację, a poznane ćwiczenia wykonywać będą mogli, angażując domowników czy innych członków społeczności lokalnej już po zakończonym projekcie.
W kosztach działania poza wynagrodzeniem osoby prowadzącej oraz wynajmu sali uwzględniony został zakup dla każdego uczestnika piłki do fizjoterapii oraz maty do ćwiczeń. Łącznie 24 godziny zajęć, tj. 6 spotkań po 2h dla każdej z dwóch grup.
Działanie 2 – Taniec
Celem zajęć jest wzmocnienie mięśni uczestników oraz wzmocnienie ich kondycji i koordynacji ruchowej niezbędnych w codziennym, prawidłowym funkcjonowaniu. Aktywność ruchowa to także forma terapii i środek antydepresyjny, który będzie służył zmotywowaniu osoby potrzebującej wsparcia w codziennym funkcjonowaniu do wyjścia z domu i działania w zespole. Taniec poprawi samopoczucie, będzie sposobem na oderwanie się od kłopotów dnia codziennego, będzie sprzyjał wydzielaniu endorfin, które są hormonami szczęścia, dlatego też posłuży jako metoda radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania chorobom o podłożu psychicznym. Dzięki aktywności ruchowej, zwiększą się siły witalne i chęć budowania więzi z lokalnym środowiskiem. W jednym ze spotkań (2 godz.) będą mogli uczestniczyć także zainteresowani mieszkańcy obszaru LSR spoza grupy docelowej, tj. nie będący uczestnikami projektu. Celem wspólnych zajęć będzie integracja osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym z lokalnym środowiskiem. Ponadto wspólne zajęcia zaangażują członków lokalnej społeczności do działań na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym. Dzięki takim zajęciom uczestnicy projektu będą mieli okazję, by zaprezentować zdobyte w trakcie projektu umiejętności, a przedstawiciele społeczności lokalnej będą mieli okazję, by bliżej poznać problemy, z którymi na co dzień borykają się uczestnicy projektu – osoby mające problemy w samodzielnym funkcjonowaniu. Spotkanie będzie okazja do wspólnej zabawy, integracji, ruchu. Przewidziane jest uczestnictwo dodatkowo min. 10 osób.
W kosztach działania przewidziano wynagrodzenie osoby prowadzącej zajęcia oraz koszt wynajmu sali. Łącznie 16 godzin zajęć, tj. 4 spotkania po 2h dla każdej z dwóch grup.
Wsparcie psychologiczne
Działanie 1 – Indywidualne spotkanie z psychologiem
Celem spotkania jest pomoc osobie z problemami w codziennym funkcjonowaniu, mająca na celu, podniesienie pewności siebie uczestników, pomoc w zrozumieniu ich roli i wartości w życiu rodzinnym i społecznym, wskazanie sposobów radzenia sobie z problemami wynikającymi z utraty zdrowia oraz z wiekiem i utratą pełnej samodzielności a także sposobów radzenia sobie ze stresem. Dzięki zdobytej wiedzy i poradom specjalisty psychologa uczestnicy projektu będą lepiej rozumieli znaczenie aktywnego życia w społeczeństwie, szczególnie w społeczności lokalnej. Wsparcie psychologa pomoże uczestnikom pokonać bariery i lęki, z którymi borykają się na co dzień, np. brak wiary we własne siły, brak woli do działania, niechęć do kontaktów z innymi osobami itd. Spotkanie z psychologiem będzie pierwszą formą wsparcia uczestników w projekcie.
Łącznie 64 godziny zajęć, tj. 4 spotkania po 1h każde dla każdego uczestnika.
Działanie 2 – Grupowe spotkanie z psychologiem
Celem spotkań jest podniesienie aktywności społecznej uczestników projektu, poprzez pomoc w zmaganiu się z problemami dnia codziennego, chorobami, utratą pełnej samodzielności, zakończeniem pracy zawodowej, poczuciem bycia zbędnym – co szczególnie ważne w odniesieniu do promowanej grupy docelowej projektu – osób starszych. Zajęcia z psychologiem dostarczą uczestnikom motywacji do bycia aktywnym w lokalnej społeczności, otwarcia się na kontakty z innymi ludźmi. Pozwolą im na wypracowanie umiejętności komunikacyjnych, pracy w grupie i zwiększeniu świadomości, że są wokół nich osoby w podobnej sytuacji, które dobrze rozumieją ich problemy i są w stanie pomóc sobie nawzajem. Zajęcia będą miały na celu także uwrażliwienie na to, by nie przypisywać stereotypowych ról ludziom ze względu na płeć.
Łącznie 15 godzin zajęć, tj. 3 spotkania po 2,5h dla każdej z dwóch grup.
Wyjazdy
Działanie 1 – Wyjazd do Golubia-Dobrzynia i Szafarni
Celem wyjazdu jest integracja osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu oraz pokazanie im, że w niewielkiej odległości od ich miejsca zamieszkania istnieją miejsca związane z historią, które warto odwiedzać. W trakcie wyjazdu uczestnicy projektu będą mieli możliwość spędzenia czasu w grupie, rozmowy, podzielenia się swoimi pasjami i radościami, a także wzajemnego wspierania się. Odwiedzenie miejsca związanego historycznie z bardzo burzliwymi czasami w dziejach naszego kraju (czasy średniowiecza i wojen z Zakonem Krzyżackim) będzie także okazją do odkrycia walorów edukacyjnych regionu. Uczestnicy zwiedzą z przewodnikiem między innymi zamek w Golubiu-Dobrzyniu, a także pałacyk w Szafarni oraz znajdujące się w nim muzeum chopinowskie (wraz z przewodnikiem). Będą także mieli możliwość wysłuchania audycji muzycznej, co pozwoli im obcować i uwrażliwić się na muzykę klasyczną, dostrzec, że poza zwykłą egzystencją, w życiu powinny znajdować się także chwile na doświadczanie piękna. Uczestnicy będą mieli także czas na to, by pospacerować po przylegającym do pałacyku parku i w otoczeniu przyrody i historii zapomnieć o codziennych problemach. Podczas wizyty w Szafarni będą mieli także okazję do wspólnego wyjścia do zlokalizowanej w pałacu kawiarni i przy kawałku ciasta lub lodach i kawie dostrzec, jak przyjemne może być aktywne życie. Dzięki wyjazdowi uczestnicy projektu będą mogli doświadczyć przeżyć historycznych oraz estetycznych i uwrażliwić się na doświadczenia emocjonalne.
W ramach wyjazdu zapewniony zostanie transport, bilety wstępu do muzeum (zamek w Golubiu-Dobrzyniu i Szafarnia), przewodnik (zamek w Golubiu-Dobrzyniu i Szafarnia), audycja muzyczna, poczęstunek (kawa i ciasto lub lody w kawiarni), obiad. Łącznie 1 dzień (ok. 9h).
Działanie 2 – Wyjazd do Solca Kujawskiego
Celem wyjazdu jest integracja osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu oraz pokazanie im, że w niewielkiej odległości od ich miejsca zamieszkania istnieją miejsca związane z historią i kulturą i turystyką, które warto odwiedzać. W trakcie wyjazdu uczestnicy projektu będą mieli możliwość spędzenia czasu w grupie, rozmowy, podzielenia się swoimi pasjami i radościami, a także wzajemnego wspierania się. Uczestnicy zwiedzą jedną z największych atrakcji turystycznych regionu JuraPark, gdzie będą mogli przenieść się w świat sprzed milionów lat, a tym samym oderwać się od problemów codzienności, zapomnieć o kłopotach, zajmujących ich myśli na co dzień. Czas ten będzie też spędzony aktywnie, gdyż w JuraParku istnieje ścieżka edukacyjna – wizyta w parku będzie więc okazją do spaceru. Poza zwiedzaniem JuraParku w trakcie wyjazdu uczestnicy zwiedzą Muzeum Solca Kujawskiego i poznają burzliwe losy mieszkańców gminy i okolic. Odwiedzą także salonik Ireny Santor, związanej z Solcem Kujawskim damy polskiej muzyki. W trakcie wyjazdu zaplanowano również spotkanie z lokalnymi przedstawicielami kultury (np. KGW lub lokalny, tradycyjny zespół muzyczny), podczas którego uczestnicy projektu będą mogły poznać kulturę regionu leżącego w sąsiedztwie ich miejsca zamieszkania (na pograniczu Kujaw i Pomorza).
W ramach wyjazdu zapewniony zostanie transport, bilety wstępu do JuraParku, bilety do muzeum wraz z lekcją historii, spotkanie z przedstawicielami kultury, obiad oraz poczęstunek – ciasto lub lody i kawa dla uczestników. Łącznie 1 dzień (ok. 9 godzin).
Działanie 3 – Wyjazd do Torunia
Celem wyjazdu jest integracja osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu oraz pokazanie im, że w niedalekiej odległości od ich miejsca zamieszkania istnieją miejsca kultury, które warto od czasu do czasu odwiedzić. W trakcie wyjazdu uczestnicy projektu będą mieli możliwość spędzenia czasu w grupie, rozmowy, podzielenia się swoimi pasjami i radościami, a także wzajemnego wspierania się. Walor edukacyjny wyjazdu to zwiedzanie miasta pod opieką profesjonalnego przewodnika, który zapozna uczestników wyjazdu z ciekawostkami historycznymi dotyczącymi miasta. Uczestnicy projektu będą mieli możliwość poznania historii Torunia, zwiedzania ruin zamku krzyżackiego, Krzywej Wieży, zabytkowych kościołów i innych zabytków położonych w historycznej części Torunia. Ponadto Wnioskodawca zaplanował wyjście do lokalnej kawiarni, gdzie będą mogli zapomnieć o codziennych problemach, a także doświadczyć życia w pełni. Uczestnicy projektu wezmą udział w warsztacie lepienia pierników zgodnie ze średniowieczną recepturą w ramach zwiedzania Muzeum Żywego Piernika. Dzięki temu uczestnicy projektu będą mogli doświadczyć przeżycia estetycznego i uwrażliwić się na doświadczenia emocjonalne.
W ramach wyjazdu zapewniony zostanie transport, przewodnik, bilety wstępu do Muzeum Żywego Piernika, poczęstunek w kawiarni, obiad. Łącznie 1 dzień (ok. 9h).
Rekrutacja
19 października 2022 r.
Rekrutacja do projektu będzie się odbywała na obszarze gmin Sośno i Kamień Krajeński i będzie miała kilkuetapowy przebieg poprzedzony promocją i informowaniem mieszkańców o celach i przebiegu planowanych działań oraz oferowanym wsparciu. Dokumenty rekrutacyjne będą ogólnodostępne w biurze grantobiorcy (biurze projektu) oraz na stronie internetowej grantobiorcy (patrz zakładka DOKUMENTY). Podstawą zrekrutowania uczestnika do projektu będzie formularz rekrutacyjny/zgłoszeniowy, który wraz z plakatem informacyjnym będzie dostępny w kilku miejscach zarówno fizycznie jak i online. Zostanie on między innymi umieszczony na stronie internetowej wnioskodawcy. Główną metodą rekrutacji będą spotkania informacyjne (dwa spotkania, po jednym w każdej z gmin) poprzedzone promocją za pomocą plakatów, rozmieszczonych na terenie gmin, w których realizowany będzie projekt. Jeśli rekrutacja podstawowa okaże się niewystarczająca, wnioskodawca przeprowadzi rekrutację uzupełniającą, dzięki której obsadzi wolne miejsca w projekcie. Taki przebieg rekrutacji planuje się po to, by każdy zainteresowany zdążył złożyć swoją deklarację udziału w projekcie. Formularze zgłoszeniowe zgodnie z zasadami będzie można składać osobiście w biurze projektu oraz za pomocą poczty tradycyjnej (decyduje data wpływu do biura projektu). Dopuszcza się złożenie dokumentów rekrutacyjnych pracownikowi w trakcie spotkania informacyjnego. Wnioskodawca (ze względu na specyfikę beneficjentów ostatecznych) oferuje też wsparcie w dostarczaniu formularzy, nawet poprzez osobiste odwiedzenie zainteresowanych, między innymi po to, by zapobiec wykluczeniu osób niepełnosprawnych i starszych, czy nie mających dostępu do Internetu.
Kryteria (dostępowe), jakie uczestnik musi spełnić, by zakwalifikować się do projektu są opisane poniżej.
Kryteria dostępowe/obligatoryjne
Kryterium: | Dokument potwierdzający spełnienie kryterium: |
Zamieszkiwanie uczestnika na terenie gminy Sośno lub Kamień Krajeński | oświadczenie z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą |
Spełnienie kryteriów przynależności do grupy zagrożonej ubóstwem lub wykluczeniem społecznym (osoby potrzebującej wsparcia w codziennym funkcjonowaniu) | oświadczenie uczestnika (z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą) lub zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, w przypadku niepełnosprawności bezwzględnie wymaga się dodatkowo orzeczenia o niepełnosprawności/legitymacji, |
Uczestnik projektu nie jest/nie był już uczestnikiem innego projektu objętego grantem dofinansowanego ze środków LSR Stowarzyszenia „Nasza Krajna” do roku 2023 | oświadczenie z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą |
złożenie kompletu dokumentów rekrutacyjnych, podpisanych przez uczestnika | formularz rekrutacyjny wraz z wymaganymi załącznikami |
Kryteria dostępowe będą mierzone wg zasady: SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA, a warunkiem kwalifikowalności uczestnika do projektu będzie spełnienie wszystkich kryteriów dostępowych. Jednocześnie o udziale w projekcie będzie decydowała ilość zdobytych w trakcie rekrutacji punktów (kryteria punktowe zostały opisane poniżej), a w przypadku uzyskania przez potencjalnych uczestników tej samej ilości punktów, kolejność zgłoszeń.
Rundy rekrutacji będą prowadzone do czasu wyłonienia wymaganej ilości uczestników projektu, a w przypadku konieczności dołączenia kolejnych uczestników (np. ze względu na rezygnację jednego z zakwalifikowanych wcześniej uczestników) przeprowadzona zostanie rekrutacja uzupełniająca, mająca charakter analogiczny do wcześniejszych rund.
Kryteria punktowane
Kryterium: | Dokument potwierdzający spełnienie kryterium: |
Wiek uczestnika równy lub wyższy od 65 lat oraz zamieszkiwanie uczestnika na terenie wiejskim gminy Kamień Krajeński lub na terenie gminy Sośno poza miejscowością Sośno (grupa defaworyzowana) – 2 punkty | formularz zgłoszeniowy (PESEL) oraz oświadczenie o zamieszkaniu z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą. |
Wiek uczestnika równy lub wyższy od 65 lat oraz zamieszkiwanie uczestnika na obszarze miejskim gminy Kamień Krajeński lub w miejscowości Sośno – 1 punkt | formularz zgłoszeniowy (PESEL) oraz oświadczenie o zamieszkaniu z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą. |
Wiek uczestnika poniżej 65 lat – 0 punktów | formularz zgłoszeniowy (PESEL). |
Punkty za kryteria punktowe sumują się. Z uwagi na zachowanie zasady równości szans kobiet i mężczyzn Grantobiorca nie stosuje kryterium opartego na płci (nie dotyczy). Zapewniony zostanie dostęp i wsparcie, jeśli w projekcie pojawią się osoby niepełnosprawne, a sam projekt w swoich podstawach jest skierowany do osób obu płci. Warunkiem zakwalifikowania jest:spełnienie przez uczestnika kryteriów kwalifikowalności uprawniających do udziału w projekcie, potwierdzonych odpowiednim dokumentem urzędowym lub zaświadczeniem lub oświadczeniem (jeśli wskazano w opisie źródła badania spełnienia kryterium – wyżej),uzyskanie danych o osobie fizycznej, tj. m.in. płeć, wiek, wykształcenie itp.
Kwalifikowalność uczestnika projektu potwierdzana będzie przez Grantobiorcę na etapie rekrutacji przed udzieleniem pierwszej formy wsparcia w ramach projektu.
Proces rekrutacji będzie prowadzony zgodnie z zasadą równości szans, płci i niedyskryminacji. Wnioskodawca zapewni dostęp do rekrutacji dla osób niepełnosprawnych (i ich asystentów), dla których zaplanuje się dodatkowe udogodnienia niwelujące bariery dostępu do spotkania informacyjnego. W przypadku, gdy osoba rekrutowana będzie uczestniczyła w innym projekcie EFS dofinansowanym ze środków LSR Stowarzyszenia Nasza Krajna, zostanie uznana w niniejszym projekcie za uczestnika niekwalifikowanego, bez względu na fakt spełnienia innych kryteriów dostępu czy punktowanych.
Regulamin rekrutacji dostępny TUTAJ.
Dokumenty
19 października 2022 r.
Poniżej zamieszczamy podstawowe dokumenty, wymagane w procesie rekrutacji do projektu. By skutecznie wziąć udział w rekrutacji do projektu należy także przedłożyć komplet dokumentów, potwierdzający spełnienie kryteriów dostępu oraz kryteriów punktowanych. Szczegółowy opis warunków, jakie powinien spełnić wnioskodawca oraz opis źródła badania spełnienia tych warunków (dokumentów, jakie należy przedłożyć wraz z formularzem rekrutacyjnym) znajdują się w zakładce REKRUTACJA.
Dokumenty zgłoszeniowe można pobrać i wypełnić także w biurze projektu w godzinach jego pracy. Szczegóły pracy biura znajdują się w zakładce KONTAKT
Deklaracja uczestnictwa w projekcie oraz formularz rekrutacyjny – POBIERZ
Oświadczenie uczestnika projektu w sprawie przetwarzania danych osobowych – POBIERZ
Oświadczenie o statusie osoby wykluczonej – POBIERZ
Oświadczenie o zamieszkiwaniu na obszarze gmin Sośno lub Kamień Krajeński – POBIERZ