O projekcie
Projekt Aktywni, spełnieni, szczęśliwi – aktywizacja społeczna i zawodowa w powiecie nakielskim to dofinansowane ze środków Unii Europejskiej działania, polegające na organizacji i przeprowadzeniu działań zmierzających do zwiększenia aktywności społecznej i zbliżenia się do rynku pracy bezrobotnych mieszkańców powiatu nakielskiego. Celem projektu jest aktywizacja społeczno-zawodowa zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym mieszkańców powiatu nakielskiego poprzez organizację działań o charakterze społecznym i zawodowym. Zadaniem projektu jest ponadto wspieranie uczestników projektu w przezwyciężaniu bierności społecznej oraz przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób na co dzień żyjących w środowisku narażonym na różne wykluczenia, budowaniu zainteresowań i poczucia pewności siebie. Projekt będzie realizowany od czerwca 2020 do 31 grudnia 2021 roku. Dokładne dni i godziny poszczególnych zajęć/aktywności podamy do wiadomości po zakończonej rekrutacji i dokonaniu szczegółowych ustaleń w zakresie dostępności sal.
Projekt obejmuje następujące obszary:
- aktywizacja społeczna (szerzej o oferowanych zajęciach można przeczytać TUTAJ),
- aktywizacja społeczno-zawodowa (szerzej o oferowanych zajęciach można przeczytać TUTAJ).
Dla każdego uczestnika projektu zostanie opracowana indywidualna ścieżka rozwoju w zakresie aktywizacji społecznej i zawodowej. Działaniami objęci zostaną wszyscy uczestnicy projektu. Będą to spotkania z psychologiem, który na bazie wywiadu sporządzi opinię dotyczącą zalecanych działań z zakresu aktywizacji społecznej dla poszczególnych uczestników, a także spotkania z doradcą zawodowym, który na bazie wywiadu sporządzi opinię dotyczącą zalecanych działań z zakresu aktywizacji zawodowej dla poszczególnych uczestników. Poszczególne obszary aktywności zostaną dobrane indywidualnie dla każdego uczestnika – na podstawie IŚR (indywidualnej ścieżki rozwoju).
By poznać szczegóły rekrutacji do projektu, kliknij TUTAJ.
Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do zgłoszenia chęci udziału w projekcie.
Uczestnictwo w projekcie jest całkowicie bezpłatne. Środki na realizację projektu będą pochodziły z przyznanego Wnioskodawcy grantu oraz wkładu własnego (własne środki pieniężne Wnioskodawcy).
W projekcie przewidziano udział 15 osób, z których min. 80% (tj. 12 osób) objętych zostanie formami aktywizacji zawodowej.
Przewidywane rezultaty:
wzrost aktywności społecznej;zdobycie wiedzy, umiejętności, kwalifikacji/kompetencji zawodowych i zbliżenie się do rynku pracy.
Wnioskodawca założył:liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym objętych wsparciem w programie – 15;liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, poszukujących pracy po opuszczeniu programu – 5;liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, pracujących po opuszczeniu programu (łącznie z pracującymi na własny rachunek) – 3;liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, u których wzrosła aktywność społeczna – 9;liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym objętych usługami aktywnej integracji o charakterze społecznym, edukacyjnym lub zdrowotnym – 15;liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym objętych działaniami o charakterze zawodowym – 12;liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, które podniosły kwalifikacje lub kompetencje po opuszczeniu programu – 9;wskaźnik efektywności społecznej – 6;wskaźnik efektywności zatrudnieniowej – 3.
Realizacja projektu została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Osi priorytetowej 11. Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność Działanie 11.1 Włączenie społeczne na obszarach objętych LSR Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.
Całkowity budżet projektu: 128 351,60 zł,
Środki z Europejskiego Funduszu Społecznego: 121 714,24 zł, co stanowi 94,83% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu objętego grantem,
Wkład własny beneficjenta: 6 637,36 zł, co stanowi 5,17% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu objętego grantem.
Aktywizacja społeczna
Działanie 2.1 – Trening motywacyjny
Działania będą polegały na indywidualnej pracy psychologa z uczestnikami projektu i będą odpowiedzią na problemy związane z niską aktywnością społeczną, a także brakiem zatrudnienia, celem działań będzie zmotywowanie uczestników do aktywnego udziału w życiu społecznym oraz podjęcia działań zmierzających do zwiększenia swojej wiedzy, umiejętności, znalezienia zainteresowań, a także zbliżenia się do rynku pracy. Zajęcia te stanowią odpowiedź na jedną z przyczyn pozostawania biernym zawodowo – nieumiejętność oderwania się od zajęć domowych, brak motywacji do wyjścia z domu, marazm. Dzięki treningowi motywacyjnemu uczestnicy projektu odnajdą w sobie chęci i siłę, by w pełni skorzystać z oferty zajęć w ramach projektu, by dążyć do nawiązywania nowych znajomości, uczestniczyć w życiu lokalnej społeczności. W ramach zajęć z psychologiem zostaną poruszone między innymi zagadnienia dotyczące równości płci i niedyskryminowania kobiet lub mężczyzn, które szczególnie w środowiskach zagrożonych wykluczeniem, o niskiej świadomości społecznej mogą być na etapie realizacji projektu utrudnieniem dla uczestników w podjęciu odpowiednich działań i zaangażowaniu się w poprawę swojej sytuacji zawodowej i społecznej. Podsumowując, Działaniem 2.1 zostaną objęci wszyscy uczestnicy projektu (3h x 15 osób). W ramach realizacji działania 2.1 Grantobiorca planuje następujące rodzaje kosztów: wynagrodzenie psychologa, wynajem pomieszczeń do prowadzenia indywidualnego treningu motywacyjnego.
Działanie 2.2 – Indywidualne działanie z zakresu aktywizacji społecznej.
Działanie to będzie odpowiadać na indywidualne potrzeby konkretnego uczestnika, dając mu możliwość pracy nad sobą w kontekście społecznym, przeciwdziałania wykluczeniu. Osoby bezrobotne lub bierne zawodowo często pozostają w oddaleniu od lokalnej społeczności, są niechętne do spędzania czasu w grupie, np. ze względu na choroby, z którymi się borykają, np. uzależnienia, ze względu na poczucie niskiej wartości, brak wiary w to, że mają coś wartościowego do zaoferowania, czują się nieatrakcyjne, niekompetentne. Odpowiedzią na te problemy będzie realizowane wsparcie w zakresie: terapii psychologicznej lub uzależnień, socjoterapii, resocjalizacji, animacji czasu wolnego, pracy nad własnym wizerunkiem. Zajęcia będą miały charakter indywidualny, przez co rozumiane jest to, że każdy uczestnik będzie uczestniczył w zajęciach, które zostały mu dobrane indywidualnie do jego potrzeb w zakresie aktywizacji społecznej. W ramach projektu planowane jest zaoferowanie wsparcia w zakresie (w zależności od indywidualnej ścieżki rozwoju):terapia psychologicznaterapia uzależnieńsocjoterapiaresocjalizacjaanimacja czasu wolnego: siłownia + trener personalnypraca nad własnym wizerunkiem (wzrost pewności siebie): stylistka – porady stylistyczne w zakresie odzieżowo-obuwniczym oraz wizerunku, np. makijażu, fryzury itp. + fryzjer + zakupy
Działanie 2.3 – Grupowe działania z zakresu aktywizacji społecznej
Katalog aktywności w ramach realizacji tego działania kształtuje się następująco:Wycieczka rowerowa „Poznajemy walory turystyczno-krajoznawcze najbliższej okolicy”. Jednodniowa wycieczka, której celem jest promowanie aktywności fizycznej, alternatywnych form spędzania wolnego czasu oraz turystyki lokalnej. Pozwoli na budowanie w uczestnikach projektu aktywnych postaw społecznych, zaangażowania w życie społeczne. Pobudzi do poznawania lokalnej historii i miejsc z nią związanych. Pozwoli uczestnikom projektu wyjść z domu i spędzić czas w gronie znajomych, zintegrować się. Stworzy okazję do nawiązania nowych relacji i zacieśniania już nawiązanych, a także kreowania postaw odpowiedzialności, wzajemnej pomocy itp. Dzięki temu działaniu uczestnicy projektu wzbogacą swoją wiedzę, dzięki czemu wzmocni się także ich poczucie własnej wartości.Grupowe wyjście na kręgle, którego celem będzie integracja oraz pokazanie pozytywnych aspektów wynikających z wspólnego, aktywnego spędzania czasu wolnego. Spotkania z innymi ludźmi, wyjście z domu, budowanie relacji pozytywnie wpłynie na wzrost poczucia własnej wartości uczestników zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym.Spływ kajakowy – jednodniowa impreza łącząca w sobie elementy turystyki, krajoznawstwa, aktywnego spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu i integracji pozwoli na budowanie aktywnych postaw prospołecznych, zaangażowane uczestnictwo w życiu społeczności lokalnej i budowanie poczucia własnej wartości i odpowiedzialności za drugiego człowieka oraz pracy w grupie i wzajemnej pomocy. Spływ zakończony zostanie ogniskiem/grillem.Wyjazd do Młyna Wiedzy i zwiedzanie starówki w Toruniu – wyjazd, którego celem będzie budowanie aktywnej postawy społecznej uczestników projektu w obszarze pobudzania zainteresowań do poznawania otaczającego ich świata i pokazanie, że w okolicy miejsca zamieszkania uczestników projektu znajdują się instytucje, z oferty których mogą korzystać, chcąc rozwijać się intelektualnie i ciekawie spędzić czas. Działanie jest odpowiedzią na niską aktywność społeczną osób, do których skierowany jest projekt oraz niskim wykształceniem, a co za tym idzie brakiem podstawowej wiedzy na temat procesów zachodzących w najbliższym otoczeniu. Wyjazd będzie także okazją do poznania historii i kultury miejsca barwnego z historycznego punktu widzenia, które zlokalizowane jest w niewielkiej odległości od miejsca zamieszkania uczestników projektu. Dlatego też w ramach wyjazdu zostanie zorganizowane zwiedzanie toruńskiej starówki z przewodnikiem. Wyjazd będzie trwał jeden dzień.
Aktywizacja zawodowa
Każdy z uczestników projektu objętych aktywizacją zawodową otrzyma wsparcie, analogicznego typu, zindywidualizowane w zakresie różnic, wynikających z predyspozycji zawodowych i przygotowanej indywidualnej ścieżki rozwoju.
Całe zadanie zostało podzielone na Działania:
Działanie 3.1 – Kursy/szkolenia/warsztaty
Kursy/szkolenia/warsztaty podnoszące kwalifikacje i/lub kompetencje i/lub wiedzę i/lub umiejętności zawodowe, zdiagnozowane w indywidualnej ścieżce rozwoju. Kursy/szkolenia/warsztaty będą realizowane w sposób zindywidualizowany, tzn. będą wynikały ze zdiagnozowanych predyspozycji zawodowych uczestnika projektu. Działanie jest odpowiedzią na problem dotyczący osób bezrobotnych i biernych zawodowo, którzy w większości mają niskie wykształcenie (gimnazjalne i niższe), a co za tym idzie niewystarczającą wiedzę i umiejętności do podjęcia aktywności zawodowej. Dodatkowo w ramach Działania 3.1 każdy z uczestników projektu objętych ścieżką zawodową przejdzie podstawowe szkolenie obsługi komputera, którego zadaniem będzie przypomnienie i usystematyzowanie podstawowych umiejętności/kompetencji posługiwania się komputerem oraz najpopularniejszymi programami biurowymi (np. Microsoft Word, Outlook lub analogiczne) i graficznymi. Pozwoli to chociażby na lepsze wykorzystanie narzędzi informatycznych w toku poszukiwania pracy (np. przygotowanie CV i listu motywacyjnego, wyszukiwanie ofert pracy, kontakt z potencjalnym pracodawcą). Będzie również atutem w toku starania się o zatrudnienie na stanowiskach, gdzie wymagane są podstawowe umiejętności obsługi komputera. Szkolenie z podstaw IT sprawi, że uczestnicy przypomną/uzupełnią/usystematyzują lub nabędą wiedzę i umiejętności niezbędne na rynku pracy, także w odniesieniu do stanowisk niższego zaszeregowania w przedsiębiorstwach.
Działanie 3.2 – Warsztat z zakresu przygotowywania dokumentów aplikacyjnych (CV, List motywacyjny)
Szkolenie ma na celu zwiększenie wiedzy i umiejętności uczestników w zakresie prawidłowego przygotowania wartościowych dokumentów aplikacyjnych (życiorys + list motywacyjny). Dzięki zdobytej wiedzy i umiejętnościom uczestnicy projektu zwiększą swoją szansę na znalezienie nowej pracy. Dzięki nowym umiejętnościom, które będą mogli zaobserwować niemal natychmiast (efektem udziału w warsztacie będzie samodzielne przygotowanie własnych dokumentów aplikacyjnych), zwiększy się także motywacja uczestników warsztatów do podjęcia działań zmierzających do znalezienia pracy, gdyż poczują się bardziej atrakcyjnymi kandydatami.
Działanie 3.3 – Warsztaty z zakresu autoprezentacji
Warsztaty mają na celu przygotowanie uczestników projektu w zakresie umiejętności autoprezentacyjnych. Pozwolą na zwiększenie pewności siebie oraz zdobycie wiedzy o etapach procesów rekrutacyjnych w przedsiębiorstwach, a także o tym, jak się na nich dobrze zaprezentować. Warsztaty będą obejmowały także zagadnienia takie jak aktywne słuchanie i komunikację interpersonalną (w tym kwestie związane z niewerbalnymi czynnikami komunikacji, takimi jak wygląd zewnętrzny, zachowanie, gestykulacja, fizjonomia itp.). Warsztat pomoże uczestnikom przybliżyć się do rynku pracy poprzez zdobycie kluczowych umiejętności miękkich, wpływających na ocenę potencjalnego pracownika na etapie rekrutacji w firmach.
Działanie 3.4 – Wizyty studyjne: Spółdzielnia socjalna
W ramach realizacji projektu założono przeprowadzenie wizyt studyjnych w działających na terenie objętym LSR, a także w sąsiednich powiatach, spółdzielniach socjalnych. Działanie będzie odpowiedzią na problem związany z brakiem zatrudnienia. Celem realizacji tego Działania (jak również Działania 3.5) jest zwiększenie świadomości i wiedzy uczestników projektu w zakresie innych form uczestnictwa w rynku pracy niż standardowa praca na etacie. Dzięki wizycie w działającej na obszarze LSR spółdzielni osoby objęte wsparciem w zakresie aktywizacji zawodowej w projekcie poznają zasady funkcjonowania spółdzielni socjalnych, zakres działalności spółdzielni działającej na obszarze objętym LSR, a także będą mieli możliwość skonfrontowania tego oraz poznania innych działań podejmowanych przez spółdzielnie spoza obszaru LSR. Uczestnicy wzbogacą wiedzę i świadomość pozytywnych aspektów wynikających z uczestnictwa w rynku pracy w formie spółdzielni socjalnej, będzie to sprzyjało pobudzeniu do kreatywnego myślenia w zakresie własnej sytuacji zawodowej oraz sporej ilości możliwości funkcjonowania na rynku pracy.
Działanie 3.5 – Pośrednictwo pracy
Działanie będzie odpowiedzią na problem związany z brakiem zatrudnienia. W ramach realizacji ścieżki zawodowej zostaną zorganizowane dla uczestników projektu działania, polegające na organizacji spotkań z potencjalnymi pracodawcami z obszaru objętego LSR, w trakcie których zostanie przedstawiona firma, profil jej działalności, misja, a przede wszystkim zapotrzebowanie kadrowe, wynikające z realizowanego przez przedsiębiorstwa rozwoju. W ramach działania zostanie przygotowane oraz przeprowadzone pośrednictwo pracy, angażujące pośrednika pracy, który pomoże przygotować się uczestnikowi oraz dobrze zaprezentować w trakcie spotkań z potencjalnymi pracodawcami. Pomoże on uczestnikowi projektu przygotować się do odpowiedzi na najczęściej pojawiające się na danym stanowisku pytania rekrutacyjne, wyjaśni zakres obowiązków na danym stanowisku i wymagania względem potencjalnych pracowników, a także po zakończeniu spotkania omówi z uczestnikiem przebieg spotkania, by ten lepiej zrozumiał procesy rekrutacyjne w przedsiębiorstwach. Każdy z uczestników w ramach działania będzie uczestniczył w dwóch spotkaniach rekrutacyjnych, a także spotkaniu z pośrednikiem pracy przed spotkaniami oraz po spotkaniu (w celu omówienia przebiegu spotkania).
Rekrutacja
Kołaczkowo, 10.06.2020 roku
Rekrutacja do projektu odbywa się na terenie powiatu nakielskiego i ma charakter ciągły. Dokumenty rekrutacyjne są ogólnodostępne w biurze projektu oraz na stronie internetowej (patrz zakładka DOKUMENTY). Czas przewidywany na promocję i rekrutację to 6 m-cy, przy czym Grantobiorca planuje przeprowadzenie rekrutacji w rundach. Każda z 6 rund będzie trwała miesiąc i po jej zakończeniu zostaną wyłonieni uczestnicy projektu, którzy w danej rundzie spełniali warunki uczestnictwa. Po zakończeniu jednej rundy rozpocznie się kolejna itd. Przed pierwszą, trzecią i piątą rundą odbędą się spotkania informacyjne na terenie powiatu nakielskiego. Formularze rekrutacyjne można składać osobiście w biurze projektu oraz za pomocą poczty tradycyjnej (decyduje data wpływu do biura projektu) – patrz zakładka KONTAKT . Grantobiorca oferuje też wsparcie w dostarczaniu formularzy dla osób, które nie są w stanie dostarczyć ich osobiście lub za pomocą poczty, bądź nie potrafią samodzielnie wypełnić formularza (np. poprzez osobiste odwiedzenie zainteresowanych, między innymi po to, by zapobiec wykluczeniu osób niepełnosprawnych i starszych, czy nie mających dostępu do internetu).
Kryteria (dostępowe), jakie uczestnik musi spełnić, by zakwalifikować się do projektu są opisane poniżej.
Kryteria dostępowe/obligatoryjne
Kryterium: | Dokument potwierdzający spełnienie kryterium: |
wiek uczestnika – osoby pełnoletnie | formularz rekrutacyjny (PESEL) |
zamieszkiwanie uczestnika na obszarze powiatu nakielskiego | oświadczenie uczestnika z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą |
spełnienie kryteriów przynależności do grupy zagrożonej ubóstwem lub wykluczeniem społecznym | zaświadczenia z właściwej instytucji, orzeczenia o niepełnosprawności/legitymacja osoby niepełnosprawnej, zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia lub gdy nie jest możliwe uzyskanie w/w dokumentów – oświadczenie uczestnika z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą, w przypadku niepełnosprawności bezwzględnie wymaga się orzeczenia o niepełnosprawności/legitymacji |
spełnienie kryteriów przynależności do grupy osób bez pracy | zaświadczenie z PUP o posiadaniu statusu osoby bezrobotnej lub oświadczenie uczestnika o byciu osobą bierną zawodowo z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą |
złożenie kompletu dokumentów rekrutacyjnych, podpisanych przez uczestnika | formularz rekrutacyjny wraz z wymaganymi załącznikami |
nieuczestniczenie w innym projekcie objętym grantem w ramach LSR Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenie Partnerstwo dla Krajny i Pałuk do roku 2023 | oświadczenie uczestnika z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą |
Kryteria dostępowe będą mierzone wg zasady: SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA, a warunkiem kwalifikowalności uczestnika do projektu będzie spełnienie wszystkich kryteriów dostępowych. Jednocześnie o udziale w projekcie będzie decydowała ilość zdobytych w trakcie rekrutacji punktów (kryteria punktowe zostały opisane poniżej), a w przypadku uzyskania przez potencjalnych uczestników tej samej ilości punktów, kolejność zgłoszeń.
Rundy rekrutacji będą prowadzone do czasu wyłonienia wymaganej ilości uczestników projektu, a w przypadku konieczności dołączenia kolejnych uczestników (np. ze względu na rezygnację jednego z zakwalifikowanych wcześniej uczestników) przeprowadzona zostanie rekrutacja uzupełniająca, mająca charakter analogiczny do wcześniejszych rund.
Kryteria punktowane
Kryterium: | Dokument potwierdzający spełnienie kryterium: |
status osoby długotrwale pozostającej bez pracy (powyżej 6 m-cy)- 2 punkty | zaświadczenie z PUP dla osób bezrobotnych lub oświadczenie dla osób biernych zawodowo o byciu osobą długotrwale bierną zawodowo z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą |
wiek uczestnika 25-34 (młody bezrobotny) – 2 punkty | formularz rekrutacyjny (PESEL) |
Punkty za kryteria punktowe sumują się. Z uwagi na zachowanie zasady równości szans kobiet i mężczyzn Grantobiorca nie stosuje kryterium opartego na płci (nie dotyczy). Zapewniony zostanie dostęp i wsparcie, jeśli w projekcie pojawią się osoby niepełnosprawne, a sam projekt w swoich podstawach jest skierowany do osób obu płci. Warunkiem zakwalifikowania jest:spełnienie przez uczestnika kryteriów kwalifikowalności uprawniających do udziału w projekcie, potwierdzonych odpowiednim dokumentem urzędowym lub zaświadczeniem lub oświadczeniem (jeśli wskazano w opisie źródła badania spełnienia kryterium – wyżej),uzyskanie danych o osobie fizycznej, tj. m.in. płeć, status na rynku pracy, wiek, wykształcenie itp.
Kwalifikowalność uczestnika projektu potwierdzana będzie przez Grantobiorcę na etapie rekrutacji przed udzieleniem pierwszej formy wsparcia w ramach projektu.
Z uczestnikami projektu zostanie podpisana umowa na wzór kontraktu socjalnego.
Proces rekrutacji będzie prowadzony zgodnie z zasadą równości szans, płci i niedyskryminacji. Wnioskodawca zapewni dostęp do rekrutacji dla osób niepełnosprawnych (i ich asystentów), dla których zaplanuje się dodatkowe udogodnienia niwelujące bariery dostępu do spotkania informacyjnego. W przypadku, gdy osoba rekrutowana będzie uczestniczyła w innym projekcie EFS dofinansowanym ze środków LSR Stowarzyszenia Partnerstwo dla Krajny i Pałuk, zostanie uznana w niniejszym projekcie za uczestnika niekwalifikowanego, bez względu na fakt spełnienia innych kryteriów dostępu czy punktowanych.
Dokumenty
Poniżej zamieszczamy podstawowe dokumenty, wymagane w procesie rekrutacji do projektu. By skutecznie wziąć udział w rekrutacji do projektu należy także przedłożyć komplet dokumentów, potwierdzający spełnienie kryteriów dostępu oraz kryteriów punktowanych. Szczegółowy opis warunków, jakie powinien spełnić wnioskodawca oraz opis źródła badania spełnienia tych warunków (dokumentów, jakie należy przedłożyć wraz z formularzem rekrutacyjnym) znajdują się w zakładce REKRUTACJA.
Dokumenty zgłoszeniowe można pobrać i wypełnić także w biurze projektu w godzinach jego pracy. Szczegóły pracy biura znajdują się w zakładce KONTAKT
Deklaracja uczestnictwa w projekcie oraz formularz rekrutacyjny – POBIERZ
Oświadczenie uczestnika projektu w sprawie przetwarzania danych osobowych – POBIERZ
Z uczestnikiem zawierana jest umowa na wzór kontraktu socjalnego.
Oświadczenie o spełnianiu wymagań rekrutacyjnych – POBIERZ
Oświadczenie o przynależności do grupy docelowej (osoby zagrożonej ubóstwem lub wykluczeniem społecznym) – POBIERZ
Oświadczenie o statusie osoby biernej zawodowo – POBIERZ